
Transportable Defence
I understand that it is not a new idea, I ask the adminstration/developers to decide if building defensive units will remain a permanent strategic decision making quirk.
Concept - (numbers,timeframes,ideas are arbitrary, the main thing is transportable with balance)
Conditions:
Defence units can be transported with the correct fleet.
Transport units must be present at the object to initiate "pack defence".
The timer is one week, upon completion the entire selected defense units are packed into transport.
Packed defensive units need to be unpacked at the new location, the timer is one week.
If the fleet is destroyed during transport, unpacking at the new location, all units are lost without recovery.
If the fleet is (accidentally) moved during unpacking,the timer will need to be restarted. (unpacked defence units are automatically sent with the fleet, similar to the toss aircraft carriers - just an idea, maybe something different?)
You can decide to reduce the timer with bonuses from officers, other experience's earned, or not at all.
Concept - (numbers,timeframes,ideas are arbitrary, the main thing is transportable with balance)
Conditions:
Defence units can be transported with the correct fleet.
Transport units must be present at the object to initiate "pack defence".
The timer is one week, upon completion the entire selected defense units are packed into transport.
Packed defensive units need to be unpacked at the new location, the timer is one week.
If the fleet is destroyed during transport, unpacking at the new location, all units are lost without recovery.
If the fleet is (accidentally) moved during unpacking,the timer will need to be restarted. (unpacked defence units are automatically sent with the fleet, similar to the toss aircraft carriers - just an idea, maybe something different?)
You can decide to reduce the timer with bonuses from officers, other experience's earned, or not at all.
11 days ago
У каждой расы сейчас есть мобильная оборона для объектов: Викинги, Гидралиски и Штурмовики с Перехватчиками (с бонусом от Ангара они по урону могут сравняться с обороной).
Для ситуации «переехать всей планетой за тридевять галактик» сейчас тоже есть какое-никакое решение — продать старую планету через Реестр и на вырученное отстраивать новую.
Какие сценарии вы видите, где это предложение необходимо?
Для ситуации «переехать всей планетой за тридевять галактик» сейчас тоже есть какое-никакое решение — продать старую планету через Реестр и на вырученное отстраивать новую.
Какие сценарии вы видите, где это предложение необходимо?
11 days ago
My example is that i built three dunkleosteus with planetoids and defense, two of these have become obsolete, I would like to transport everything on to one dunkleosteus
Мой пример - я построил три дунклеостеуса с планетоидами и защитой, два из них устарели, я бы хотел перевезти все на один дунклеостеус
Мой пример - я построил три дунклеостеуса с планетоидами и защитой, два из них устарели, я бы хотел перевезти все на один дунклеостеус
11 days ago
Thank you for your vote and opinion.
Please explain why you think it's nonsense.
Concept - (numbers,timeframes,ideas are arbitrary, the main thing is transportable with balance)
It doesn't have to be exactly this mechanic, I couldn't think of a way to make the proposal as a pure freebie.
There has to be an element of risk, and a balance factor.
I'll add another condition: Premium account
Спасибо за Ваш голос и мнение.
Пожалуйста, объясните, почему Вы считаете это бредом.
Концепция - (цифры, сроки, идеи произвольны, главное - транспортабельность с балансом)
Не обязательно должна быть именно такая механика, я не смог придумать, как сделать предложение чисто бесплатным.
Должен быть элемент риска, и фактор баланса.
Я добавлю еще одно условие: Премиум-аккаунт
Please explain why you think it's nonsense.
Concept - (numbers,timeframes,ideas are arbitrary, the main thing is transportable with balance)
It doesn't have to be exactly this mechanic, I couldn't think of a way to make the proposal as a pure freebie.
There has to be an element of risk, and a balance factor.
I'll add another condition: Premium account
Спасибо за Ваш голос и мнение.
Пожалуйста, объясните, почему Вы считаете это бредом.
Концепция - (цифры, сроки, идеи произвольны, главное - транспортабельность с балансом)
Не обязательно должна быть именно такая механика, я не смог придумать, как сделать предложение чисто бесплатным.
Должен быть элемент риска, и фактор баланса.
Я добавлю еще одно условие: Премиум-аккаунт
9 days ago
Ваше предложение очень сильно изменит баланс. Что предложите взамен?
8 days ago
Marsman, i find your concept intresting but also a way to fully unbalance the games dynamic if you come back a way for a counter this massive change i would be more for but on its face value its a no
8 days ago


Reputation 192
Group humans
Alliance Combining the Zerg and Terran




В таком случае логично будет продавать защитных юнитов на бирже. Как вам такое предложение?
8 days ago
Quote: RedBarmaley
Ваше предложение очень сильно изменит баланс. Что предложите взамен?
Чтобы разложить все по полочкам, я предлагаю бизнес, а уж как он будет работать или нет - решать вам.Quote: zemlyanin_
В таком случае логично будет продавать защитных юнитов на бирже. Как вам такое предложение?
Это тоже могло бы работать, но, по мнению разработчиков, переносимая защита сильно меняет баланс7 days ago


Reputation 113
Group humans
Alliance Guardians of the Galaxy




По мне так не нужная функция, как верная подметил UncleanOne, у каждой рассы есть мобильная оборона, в целом это все коррелируется с реальностью, есть мобильные комплексы, есть станционарные фортификационные сооружения. Так можно прийти к тому, что и шахты начнем перевозить.
7 days ago


Reputation 105
Group xerj
Alliance Combining the Zerg and Terran




нет . ибо слишком имбово .
7 days ago
The way I see it, you can buy/sell entire estates, but not security
I'm looking for options, perhaps in the object stats, where there is a button to transfer capital, add a button there, transfer defence for 1000HC
I'm looking for options, perhaps in the object stats, where there is a button to transfer capital, add a button there, transfer defence for 1000HC
6 days ago
Information
You are not authorized
1 users are reading the topic (guests: 1)
Users: 0